5 stron, które pomogą Ci w nauce


Hej! Jako, że jesteśmy w środku roku szkolnego, a brzmi to jakbyśmy byli wyrzuceni na środek oceanu, przypływam do Was moją pomocną, naukową łodzią. Otóż pomyślałem, że istnieje dużo osób, które poświęcają swój czas na naukę i są sfrustrowani, że nijak to się przekłada na wyniki. Pokażę więc Wam pięć stron, dzięki którym przy książkach spędzicie mniej czasu, a będzie ona efektywniejsza! Let's go!

DUOLINGO

Wpis zaczynam od największego skarbu. Duolingo to strona do nauki języków obcych, nie tylko angielskiego. Poza tym, że wygląda pięknie i nowocześnie, a także jest dostępna na komórki czy tablety, wykształca umiejętności na wszystkich poziomach - ćwiczymy słówka, pisanie zdań, gramatykę, a także mówienie! Osobiście uczę się angielskiego i hiszpańskiego, żeby dopracowywać wiadomości ze szkoły, natomiast w przyszłości chciałbym rozpocząć kurs z rosyjskiego (bo uczyłem się go w gimnazjum) i norweskiego. Dla zainteresowanych są jeszcze francuski, węgierski, holenderski, niemiecki, ukraiński, wietnamski, a także klingoński, czyli coś dla fanów Star Treka☺


KLASÓWKA (ONET)

Wracamy do Polski. Strona Klasówki przydała mi się zwłaszcza przed egzaminem gimnazjalnym, ale także w drugiej i trzeciej gimnazjum. W liceum rzadziej na nią zaglądam, ale przygotowując się do pisania posta, zajrzałem tam i widzę, że jest o wiele więcej materiałów niż kiedyś. Więc tak w skrócie - serwis bazuje na podręcznikach, jednak nie bójcie się - jeżeli nie ma Waszego wydania to nic się nie stało, przecież informacje są te same. Są tam zazwyczaj streszczenia rozdziałów, po których można sprawdzić się w teście podsumowującym. Dodano także teraz opisy lektur i epok literackich, jednak lektur jest mało, a epoki na razie tylko do baroku. Nie mniej jednak serwis bardzo ciekawy i pomocny!




INTERPALS

No ale nauka nie musi opierać się tylko na wiedzy podręcznikowej, prawda? Interpals to strona, na której możemy korespondować z ludźmi z całego świata. Zakładamy profil, wpisujemy informacje o sobie, a potem szukamy osób, które nam odpowiadają - według wieku, miejsca zamieszkania, płci. I nie jest to portal dla zboczeńców, zapewniam. Teraz już nie mam czasu, a może po prostu mi się to znudziło, ale wcześniej poznałem wiele ciekawych osób na tym portalu, z którymi komunikowałem się po angielsku. A właśnie, do opisu dodajemy umiejętności językowe i możemy szukać osób, które mówią tym samym językiem/chcą się go uczyć. Bo język najlepiej poznaje się w rozmowie, najlepiej z rówieśnikami. Słówka utrwalają się szybciej, a gramatyka wchodzi do głowy dwa razy lepiej. Polecam!

PLAYPHRASE

I znowu angielski! Kocham ten język, ale mam wrażenie, że nadal posługuję się nim w sposób dosyć pobieżny. Wprawdzie na lekcjach rozmawiamy po angielsku, ale wiadomo - lekcje to lekcje. Najwięcej czasu przy tym języku i tak spędziłem w domu - oglądając seriale, czytając artykuły, słuchając piosenek. I jeżeli, tak jak ja, macie wrażenie, że macie za mały kontakt z angielskim od strony słuchowej, to strona Playphrase jest stworzona dla Was. Prosta rzecz. Zakładacie konto, wpisujecie frazę lub wybieracie pierwszą lepszą i oglądacie sceny z seriali lub filmów, w których one się pojawiły. Co najlepsze, jeszcze nie zdarzyło mi się trafić na spojler, więc to o czymś świadczy! I pomaga to bardzo. Bo w piosenkach czasami trudno wychwycić dane wyrażenia, a lektorzy z podręcznikowych płyt czasami mówią zbyt starannie. 

KENIS

Kenis to strona, która oferuje korepetycje lub kursy online, z bardzo szerokim wyborem. Mamy tutaj kursy fotograficzne, programistyczne, językowe, a także z biologii czy chemii. Cały materiał możemy powtarzać, dzięki czemu jesteśmy pewni, że dobrze nauczyliśmy się danej rzeczy. I co więcej dodać - kolejna, świetna strona. No i w dodatku polska!

I DODATKOWO - YOU TUBE

Zaskoczenie na poziomie zerowym. You Tube w tej chwili oferuje filmy z każdej dziedziny, o wszystkim, co tylko nas interesuję. A poza tym, pojawia się coraz więcej kanałów, które skierowane są przede wszystkim na naukę. I od siebie polecam kanał Mówiąc Inaczej czy Po Cudzemu.


A czy Wy macie jakieś perełki, które pomagają Wam w nauce?

8 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny post, Krystianie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Duolingo znam i uwielbiam! To samo Mówiąc inaczej i Arlenę Witt. Fajnie, że na yt istnieje coś, z czego idzie się czegoś nauczyć, a nie filmiki fajne itd., ale trochę bezużyteczne.

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę raz jeszcze spróbować z Duolingo. Kiedyś założyłam tam konto, ale jakoś z niego przestałam korzystać, a wiem, ze wiele osób tę stronę chwali

    OdpowiedzUsuń
  4. Duolingo używam i polecam :) Świetna aplikacja! YT to najlepsze źródło nauki jakie może być; Polimaty, Mówiąc Inaczej, Arlena Witt, Emce Kwadrat i długo by wymieniać! Jest to świetna alternatywa dla starych, zakurzonych i nudnawych podręczników. Bardzo przydatny i kreatywny post :) Pozdrawiam ciepło ^^

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeżeli chodzi o języki obce, to kilka z tych stron, w tym Duolingo na pewno mi się przydadzą. Muszę je wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Korzystam z Duolingo, żeby podszkolić angielski do matur, bo w tej chwili jest w opłakanym stanie, a o wielu słówkach, które oferuje mi ta strona nigdy nie słyszałam w szkole :) Myślę też, że przyda mi się klasówka i dziękuję za jej polecenie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatny post! Pierwszy raz spotkałam się z Duolingo, ale na pewno będę tam zaglądać :) Z Klasówek oneta korzystam, świetne do powtórzenia przed sprawdzianem. I chyba muszę zacząć oglądać Po Cudzemu, bo Mówiąc Inaczej znam i uwielbiam :)<3

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja rozpoczęłam naukę włoskiego właśnie z Duolingo i dzięki tej aplikacji zyskałam znajomość języka na poziomie podstawowym. Uczyłam się również niemieckiego, aby trochę rozwinąć to, co przykazują nam w szkole. Jednakże jeśli chodzi o angielski, to preferuję tradycyjne metody, a nawet podręczniki do gramatyki, fiszki lub repetytoria potrafią mnie jedynie zachęcić :) Chociaż przyznaję, że również korzystam z Interpals i uwielbiam tę stronę!

    OdpowiedzUsuń